Mitä yrityksen markkinoinnista ja myynnistä vastaavien tulee tietää kuluttajakaupan ehdoista? Mistä kaikesta myyjä vastaa, ja miten virheet voi korjata? Millaiset sopimusehdot kannattaa laatia, kun tehdään vaikuttajamarkkinointia?
Käytännönläheisessä webinaarikoulutuksessa käydään läpi kuluttajakaupan ehtoja ja sopimuksia, verkkokaupan ehtoja, toimitukseen liittyviä seikkoja sekä myyjän vastuuta. Kouluttajat tarkastelevat myös vaikuttajayhteistyön sopimusehtoja käytännön esimerkein.
Kenelle?
Koulutus on suunnattu markkinointipäälliköille ja muille yritysten markkinoinnista ja viestinnästä vastaaville sekä yritysten juristeille, jotka haluavat päivittää tietonsa kuluttajakaupan sopimuksista ja markkinointiyhteistyön edoista voidakseen toimia markkinointiasiantuntijoiden tukena arjen työssä.
Kouluttajat:
Webinaarin pääkouluttajina toimivat asianajajat Hanna-Maija Elo ja Emilia Hodge Asianajotoimisto Propertasta. Lisäksi koulutuksessa kuullaan Kilpailu- ja kuluttajaviraston erityisasiantuntija Saija Kivimäen viranomaisnäkökulma käsiteltävin kysymyksiin.
Webinaari kuuluu Kuluttaja - Markkinointi - Juridiikka 2022 -webinaarisarjaan. Voit osallistua tähän yksittäiseen webinaarikoulutukseen tai edullisesti koko sarjaan täältä.
Ohjelma
9.00 Tervetuloa koulutukseen!
9.05 Kuluttajakaupan sopimukset ja ehdot
- Lainsäädännön vaikutus kuluttajakaupan sopimusehtoihin
- Vinkkejä sopimusten laadintaan
- Esimerkkejä erilaisista sopimustilanteista
Asianajaja, tavaramerkkiasiamies, varatuomari, partner Hanna-Maija Elo ja asianajaja Emilia Hodge, Properta Asianajotoimisto Oy
9.55 Viranomaisen kommenttipuheenvuoro: Verkkokaupan tiedonantovelvollisuus
Erityisasiantuntija Saija Kivimäki, Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV)
10.10 Markkinointiyhteistyön ehdot
- Sopimusehtojen merkitys osana markkinointiyhteistyötä
- Millaisista asioista kannattaa sopia?
- Markkinoinnin tunnistettavuutta koskevat ehdot
Asianajaja, tavaramerkkiasiamies, varatuomari, partner Hanna-Maija Elo ja asianajaja Emilia Hodge, Properta Asianajotoimisto Oy
10.40 Viranomaisen kommenttipuheenvuoro: Vaikuttajamarkkinoinnin tunnistettavuus viranomaisen näkökulmasta
Erityisasiantuntija Saija Kivimäki, Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV)
10.55 Koonti
11.00 Koulutus päättyy
Alennukset & Edut
- Edilexin käyttäjät: -15% koodilla EDILEX
- Creditan käyttäjät: -15% koodilla CREDITA
- Julkisen sektorin edustajat: -15% koodilla JULKINEN
- Lakimiesliiton jäsen: -20% koodilla LAKIMIESLIITTO
Alennuskoodien alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.
Varmista paikkasi koulutuksessa ilmoittautumalla viimeistään kaksi viikkoa ennen koulutuspäivää.