Mitkä ovat pilvipalvelusopimuksien olennaisimmat ehdot? Mitä pilvipalvelun ostajan tulee huomioida vastuunrajoitusehdoissa? Miten vältetään pilvipalveluihin liittyvät tietosuojariskit? Mitä asioita tulee ottaa huomioon, jos tietoja siirretään EU/ETA-alueen ulkopuolelle?
Pilvipalveluiden kustannustehokkuus ja joustavat käyttömahdollisuudet houkuttelevat yrityksiä, ja järjestelmien siirtäminen SaaS-ympäristöön on suurelle osalle ajankohtaista. Pilvipalvelua ostavan on tärkeää tarkastella pilvipalvelusopimuksen ehtoja kriittisellä silmällä. Ikäviä tilanteita voi syntyä, jos toimittajan vastuuta rajoittavien ehtojen kanssa ei ole oltu tarkkoina, tai toimittajan vaihtaminen tai oman datan saaminen ulos käy hankalaksi.
Pilvipalveluita käytettäessä tietosuoja nousee riskienhallinnan keskiöön. Ajankohtainen kysymys koskee tietojen siirtämistä EU/ETA-alueen ulkopuolelle. Tässä koulutuksessa perehdymme pilvipalveluihin siirtymisen olennaisiin ja kiperiin kysymyksiin kokeneiden juristien Kaisa Fahllundin ja Arttu Ahavan johdolla.
Koulutus vastaa seuraaviin kysymyksiin:
- Mitkä ovat keskeisimpiä sopimusehtoja pilvipalvelusopimuksissa?
- Miten välttää vendor lock in -tilanteet?
- Miten vastuista ja vastuunrajoitusehdoista on tyypillisesti sovittu?
- Miten vastuunrajoitusehdot rakennetaan ostajan kannalta suotuisasti?
- Mitä pilvipalveluiden ostajan tulee tietää tietosuojasta?
- Rekisterinpitäjä / käsittelijä / alikäsittelijä – mitkä ovat roolit ja vastuut pilvipalveluissa?
- Mitä asioita tulee ottaa huomioon, jos tietoja siirretään EU/ETA-alueen ulkopuolelle?
- Palvelun ostajan compliance; mitä toimia laki edellyttää?
Kenelle?
Koulutus on suunnattu mm.
- Pilvipalveluiden ostajille ja käyttäjille.
- Hankinta-asiantuntijoille ja/tai hankintajuristeille.
- Sopimuksista ja riskienhallinnasta vastaaville.
- Tietosuoja-asiantuntijoille.
- juristeille
- yritysjohdolle.
Koulutuksen osallistuja saa:
- Tehokkaan ja asiantuntevan webinaarikoulutuksen pilvipalvelusopimuksien olennaisista kohdista ja pilvipalveluiden tietosuojasta.
- Mahdollisuuden esittää kysymyksiä ja kommentteja kouluttajille ennakkoon sekä koulutuksen aikana webinaarin chatissa. (Lähetä ennakkokysymyksesi: asiakaspalvelu.koulutukset@edita.fi)
- Koulutuksen webinaaritallenteen puolen vuoden ajaksi käyttöönsä.
- Edilex-verkkopalvelun käyttöoikeuden määräajaksi (alkaen ilmoittautumisesta ja päättyen neljä viikkoa koulutuksen jälkeen). Kun haluat ottaa palvelun käyttöösi, toimi näin.
Alennukset & Edut
- Edilexin käyttäjät: -15% koodilla EDILEX
- Creditan käyttäjät: -15% koodilla CREDITA
- Julkisen sektorin edustajat: -15% koodilla JULKINEN
- Juristiliiton jäsen: -20% koodilla JURISTILIITTO
Alennuskoodien alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.
Varmista paikkasi koulutuksessa ilmoittautumalla viimeistään kaksi viikkoa ennen koulutuspäivää.
Ryhmäetuhinnan saa, kun samasta organisaatiosta ilmoitetaan monta osallistujaa samalla kertaa.
Haluaisitko tilata omalle organisaatiollesi räätälöidyn koulutuksen? Tutustu tilauskoulutuksiimme.