Some- ja hakukonemarkkinoinnin pelisäännöt kerralla haltuun! Miten täyttää markkinoinnin tunnistettavuuden vaatimus sosiaalisen median mainonnassa? Mistä kaikesta on hyvä sopia vaikuttajan kanssa, kun toteutetaan kaupallista yhteistyötä? Mikä on yrityksen ja mikä vaikuttajan vastuu? Millä tavoin henkilön nimeä tai kuvaa on sallittua käyttää somemarkkinoinnissa? Voiko kilpailijoiden nimiä hyödyntää avainsanoina omassa Google ads -kampanjassa?
Digimarkkinoinnin ammattilaisen työkalupakkiin on hyvä sisällyttää juridista osaamista. Kun tehdään sosiaalisen median mainontaa, tulee ottaa huomioon lait ja viranomaisten linjaukset. Myös hakukonemarkkinoinnissa on hyvä perehtyä teknisten seikkojen lisäksi juridiikkaan.
Yritykset voivat joutua kiperään tilanteeseen, jos mainonnan tunnistettavuuden vaatimus ei täyty ja yrityksen katsotaan harjoittavan piilomainontaa. Tärkeää on myös tietää sosiaalisen median eri palveluiden vakiintuneet linjaukset. Miten markkinoinnin tunnistettavuuden vaatimus täytetään Facebookissa, Instagramissa, YouTubessa tai Tik Tokissa? Erittäin olennaista on myös ottaa huomioon tekijänoikeuksiin liittyvät kysymykset, sillä esimerkiksi toisen luomaa aineistoa, kuten kuvaa, videota ja ääntä ei voi niin vain kopioida ja hyödyntää ilman lupaa.
Tässä ajankohtaisessa webinaarikoulutuksessa perehdymme markkinoinnin pelisääntöihin sosiaalisessa mediassa sekä avaamme hakukonemarkkinoinnin kiperiä juridisia kysymyksiä.
Koulutus tarjoaa vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
- Mitkä lait ja viranomaisten linjaukset muodostavat sosiaalisen median markkinoinnin juridiset pelisäännöt?
- Miten täyttää markkinoinnin tunnistettavuuden vaatimus sosiaalisen median mainonnassa eri kanavilla?
- Mistä kaikesta on hyvä sopia vaikuttajan kanssa, kun toteutetaan kaupallista yhteistyötä?
- Miten vastuu jakautuu yrityksen ja vaikuttajan välillä?
- Miten tekijänoikeusasiat tulee ottaa huomioon somemarkkinoinnissa?
- Miten henkilön nimeä tai kuvaa on sallittua käyttää somemarkkinoinnissa?
- Miten kilpailijoiden nimiä voi hyödyntää avainsanoina omassa Google ads -kampanjassa?
Kenelle?
Koulutus on suunnattu mm.
- markkinointi- ja viestintäpäälliköille
- markkinointiasiantuntijoille
- sosiaalisen median sisällön tuottajille
- vaikuttajille
- markkinoinnin juridiikan parissa työskenteleville
Ohjelma
9.00 Tervetuloa koulutukseen!
9.05 Markkinointi sosiaalisessa mediassa:
- alaan vaikuttava sääntely
- markkinoinnin tunnistettavuus
- yrityksen vastuu ja sopimisen tärkeys
Sakari Salonen, osakas, asianajaja ja Hilma-Karoliina Markkanen, senior associate, asianajaja, Asianajotoimisto Castrén & Snellman
10.00 tauko
10.05 Tekijänoikeus ja muut immateriaalioikeudet markkinoinnissa, tunnistettavan henkilön käyttäminen mainonnassa, hakukonemarkkinoinnin juridisia kysymyksiä
11.00 Koulutus päättyy
Alennukset & Edut
- Edilexin käyttäjät: -15% koodilla EDILEX
- Creditan käyttäjät: -15% koodilla CREDITA
- Julkisen sektorin edustajat: -15% koodilla JULKINEN
- Lakimiesliiton jäsen: -20% koodilla LAKIMIESLIITTO
Alennuskoodien alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.
Varmista paikkasi koulutuksessa ilmoittautumalla viimeistään kaksi viikkoa ennen koulutuspäivää.
Ryhmäetuhinnan saa, kun samasta organisaatiosta ilmoitetaan monta osallistujaa samalla kertaa.