Miten vastuullisuus- ja ympäristöväittämiä on sallittua käyttää markkinoinnissa? Milloin on kyse viherpesusta? Millaista näyttöä vastuullisuus- ja ympäristöväittämistä tulee olla, jotta niitä voidaan käyttää?
Yhä useampi kuluttaja haluaa tehdä vihreitä valintoja. Tämä houkuttelee yritykset käyttämään viherväittämiä markkinoinnissaan. Vastuullisuus- ja ympäristöväittämien käyttö ei kuitenkaan ole aivan yksinkertaista ja ongelmatonta. Mikäli yrityksen väitteet ovat harhaanjohtavia tai katteettomia, se voi syyllistyä viherpesuun. Tällöin kyse voi olla sanktioidusta kuluttajansuojalain vastaisesta harhaanjohtavasta markkinoinnista.
Markkinoinnissa käytetyt vastuullisuus- ja ympäristöväittämät tulee pystyä osoittamaan toteen. Miten esimerkiksi ympäripyöreitä väittämiä kuten ilmastoystävällinen, hiilineutraali, vihreä ja vastuullinen voidaan osoittaa todeksi, vai voidaanko näitä ylipäätään käyttää markkinoinnissa?
Tässä ajankohtaisessa webinaarikoulutuksessa pureudumme vastuullisuus- ja ympäristöväittämien käyttöön markkinoinnissa, ja saamme käytännönläheisiä vinkkejä kokeneilta juristeilta.
Koulutus tarjoaa vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
- Miten markkinoit totuudenmukaisesti?
- Mitä ovat tosiasiaväitteet markkinoinnissa, ja mikä on kaupallista kehumista?
- Mitä tarkoitetaan vastuullisuus- ja ympäristöväittämillä?
- Mitä pitää erityisesti ottaa huomioon, kun esittää viherväittämän?
- Miten vastuullisuus- ja ympäristöväittämiä voidaan käyttää markkinoinnissa? Mikä on sallittua ja missä voi mennä pieleen?
- Miten väittämä osoitetaan todeksi?
Kenelle?
Koulutus on suunnattu mm.
- markkinointi- ja viestintäpäälliköille
- markkinointiasiantuntijoille
- sosiaalisen median sisällön tuottajille
- markkinoinnin juridiikan parissa työskenteleville
Koulutuksen osallistuja saa:
- Monipuolisen ja asiantuntevan 2 tunnin webinaarikoulutuksen vastuullisuus- ja ympäristöväittämien käytöstä markkinoinnissa.
- Mahdollisuuden esittää kysymyksiä ja kommentteja kouluttajille ennakkoon sekä koulutuksen aikana webinaarin chatissa (Lähetä ennakkokysymyksesi: asiakaspalvelu.koulutukset@edita.fi).
- Koulutuksen webinaaritallenteen puolen vuoden ajaksi käyttöönsä.
- Edilex-verkkopalvelun käyttöoikeuden määräajaksi (alkaen ilmoittautumisesta ja päättyen neljä viikkoa koulutuksen jälkeen). Kun haluat ottaa palvelun käyttöösi, toimi näin.
Alennukset & Edut
- Edilexin käyttäjät: -15% koodilla EDILEX
- Creditan käyttäjät: -15% koodilla CREDITA
- Julkisen sektorin edustajat: -15% koodilla JULKINEN
- Juristiliiton jäsen: -20% koodilla JURISTILIITTO
Alennuskoodien alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.
Varmista paikkasi koulutuksessa ilmoittautumalla viimeistään kaksi viikkoa ennen koulutuspäivää.
Ryhmäetuhinnan saa, kun samasta organisaatiosta ilmoitetaan monta osallistujaa samalla kertaa.
Haluaisitko tilata omalle organisaatiollesi räätälöidyn koulutuksen? Tutustu tilauskoulutuksiimme.